Matematika Wiki
Advertisement

Kurt Friedrich Gödel (28. april 1906 - 14. januar 1978) je bio austrijsko-američki matematičar i logičar. U porodici su ga zvali Gospodin Zašto (Der Herr Warum), zbog njegove ogromne znatiželje.

Godine 1931. godine dokazao kompletnost prvog reda infinitezimalnog računa funkcija. Zatim je uslijedio njegov rad Uber formal unentscheidbare Sätze der 'Principia Mathematica' und verwandter Systeme 1 (O formalnoj neodređenosti postavki u "Principima matematike" i odnosnim sistemima), u kojem je dokazao prvu od svoje dvije poznate teoreme nekompletnosti. Ovaj rad, koji datira od 17. novembra 1930. godine, izvorno je objavljen na njemačkom jeziku 1931. godine u časopisu "Monatshefte für Mathematik".

1938. godine Gödel je pokazao da se Kantorova hipoteza kontinuuma ne može opovrgnuti unutar standardne Cermelo-Frenkel teorije skupova, čak ni ako joj se doda aksiom izbora. Američki matematičar Paul Cohen je 1963. godine šokirao matematičku zajednicu dokazavši da se hipoteza kontinuuma ne može ni dokazati unutar ZFC.

Advertisement