Alexis Claude Clairaut (1713-1765) rođen je u Parizu. Otac mu je bio matematičar koji ga je obučavao. Već sa 9 godina svladao račun i analitičku geometriju. Sa trinaest godina u Akademiji nauka u Parizu pročitao izveštaj o osobinama četiri krive koje je bio otkrio. U šesnaestoj godini, predstavio je traktat pod nazivom Razmatranje dvostruko zakrivljenih krivih koji mu je, odmah po objavljivanju 1731, omogućio prijem u Francusku akademiju nauka iako nije ispunjavao kriterijume po pitanju svojih godina. On je najmlađa osoba koja je ikada izabrana na Akademiji u Parizu. Tamo se pridružio grupi koja je podržavala prirodnu filozofiju.

Matematički naučni radovi[uredi | uredi izvor]

Oblik Zemlje[uredi | uredi izvor]

1736. gid. zajedno sa Pjerom Luj Moro Mopertujom, učestvovao je u ekspediciji koja je vodila u Laponiju, u pokušaju da procjeni dužinu jednog stepena meridijana. Po povratku objavio je traktak Teorija o obliku zemlje (1743). U tom radu, zasnovanom na članku Maklorena, pokazao je da fluid homogene mase koji ravnomjerno rotira oko linije koja prolazi kroz centar gravitacije usljed uzajamnog privlačenja svojih čestica poprima oblik sferoida. 1849. god. Stoks će pokazati da je isti rezultat bio moguć ne uzimajući u obzir unutrašnji sastav i gustinu Zemlje, i predviđajući da bi na površini sferoid morao biti malo spljošten.

Geometrija[uredi | uredi izvor]

1741. god. napisao je knjigu pod nazivom e Èléments de Géométrie. Obuhvatala je osnovne pojmove geometrije. Knjiga Geometry iz 1700. bila je složena. Clairaut je napisao knjigu u pokušaju da predmet učini zanimljivijim učenicima. On počinje knjigu upoređivanjem geometrijskih oblike mjerenja zemljišta. Obrađuje teme o linijama, oblicima i trodimenzionalnim objektima. U svojoj knjizi on unosi različite koncepte poput fizike, astrologije, drugih odlasti matematike i geometrije. Neke od teorija i metoda učenja opisanih u knjizi i nastavnici koriste i danas.